راهکارهایی برای افزایش مشارکت خیرین در مهارت آموزی

مشارکت خیرین در مهارت آموزی یکی از جنبه‌هایی است که به کشور کمک می‌کند تا زمینه‌های پیشرفت را سریع‌تر طی کند و امکان افزایش به اشتغال و رشد اقتصادی فراهم شود.

سوالاتی که یک معلم می تواند در ذهن دانش آموزان ایجاد کند؟

یک معلم می‌تواند با سوالاتی که در ذهن دانش‌آموزان خود ایجاد می‌کند آن‌خا را برای هدف‌گذاری و دستیابی به یک چشم‌انداز در آینده کمک کند.

آشنایی با 5 مهارت اساسی مورد نیاز یک معلم

5 مهارت اساسی یک معلم، شامل توانمندی‌هایی است که موجب می‌شود تا معلمان بتوانند آموزش با کیفیت‌تری را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

مهارت‌های ضروری تا سال 2025

یادگیری مهارت‌ها ضروری تا سال 2025 به جوانان کمک می‌کند تا با دانش و مهارت‌های مرتبط بتوانند در فضای کسب و کار حاضر شوند.

شرایط استخدام در شرکت‌های بزرگ جهان

شناخت شرایط استخدام در شرکت‌های بزرگ جهان به کارفرما و کارجویان کمک می‌کند تا در جریان آخرین ترندهای روز در حوزه منابع انسانی قرار بگیرند.

تحصیلات دانشگاهی یا مهارت‌آموزی؟

انتخاب بین تحصیلات دانشگاهی یا مهارت‌آموزی همیشه مورد بحث کارشناسان است. توجه کنیم که داشتن مدرک دانشگاهی بدون مهارت آموزی هیچ ارزشی ندارد.

معرفی انواع تست شغلی

تست شغلی ابزاری است که می‌توان با کمک آن به بررسی شخصیت، توانایی‌های فردی، استعداد، سطح مهارت‌های نرم و رفتارشناسی […]

ایکیگای چیست؟

ایکیگای یک مفهوم و نوعی فرهنگ است که از کشور ژاپن وارد سایر کشورها شده است و به معنای هدف زندگی یا همان دلیلی برای زندگی است.

یادگیری در نوجوانان

توجه به یادگیری در نوجوانان اهمیت زیادی دارد، زیرا آموزش‌های مهارتی زمانی می‌توانند نتیجه‌بخش باشند که یادگیری در فرد نهادینه شود.

راهکاری برای کاهش نرخ بیکاری درجامعه: ترویج خود اشتغالی زنان

ترویج خود اشتغالی زنان در جامعه باعث فعال شدن نیمی از جمعیت( بانوان) جامعه می‌شود. همین خود اشتغالی‌هاست که به چرخ اقتصاد کمک می‌کند.

آشنایی با اصول کارآفرینی

برای اینکه بتوانید کارافرینی موفق باشید باید با اصول کارآفرینی آشنایی داشته باشید. در این مقاله اصول اولیه که باید بدانید را توضیح دادیم.

مدرک گرایی یا اشتغال

مدرک گرایی یکی از معضل‌های این روزهای جامعه‌ی ماست. خیلی از افراد تصور می‌کنند تا زمانی که مدرک نداشته باشند، چیزی از بقیه کم دارند.

کارآفرینی و توسعه توانمندی زنان

کارآفرینی زنان و کمک به توسعه مهارت‌های بانوان می‌تواند گام بزرگی در حل مشکلات کشور باشد. افزایش توانمندی زنان به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

بررسی انتخاب رشته تحصیلی در موفقیت شغلی نوجوانان: معرفی رشته‌های مهارتی مناسب برای پسران

برای ادامۀ تحصیلی که منجر به اشتغال شود باید به انتخاب رشته‌های مهارتی پسران توجه کرد. انتخاب درست می‌تواند آینده شغلی آنها را تضمین کند.

چگونه علاقه شغلی خود را بیابیم؟

به اعتقاد خیلی‌ها افرادی احساس خوشبختی می‌کنند که عاشق شغل‌شان هستند، اما چگونه می‌توانیم علاقه شغلی‌ خودمان را پیدا کنیم؟

رشته‌های مهارتی مناسب برای دختران و زنان

شناخت رشته‌های مهارتی متناسب برای دختران، کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند براساس توانایی و استعدادهای خود به انتخاب رشته در متوسطه یا دانشگاه بپردازند.

اشتباه‌ های والدین در انتخاب رشته

بسیاری از والدین به جای فرزندانشان انتخاب رشته می‌کنند. یکی از عوامل موفق نشدن برخی از جوانان اشتباه های والدین آن‌ها در انتخاب رشته است.

توسعه فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی

توسعه‌ی فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی می تواند همان راه حلی باشد که اقتصاد کشورهای در حال توسعه را بهبود ببخشد.

هنرستان یا دبیرستان؟

انتخاب بین هنرستان یا دبیرستان برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند وارد مقطع متوسط دوم شوند همیشه سخت بوده است. در این مقاله به نکاتی در این زمینه پرداخته‌ایم.

با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای: تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد

تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآممد با کمک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحقق می‌یابد. آموزش‌های مهارتی می‌توانند باعث افزایش نرخ اشتغال به کار در کشور شوند.

انتخاب نادرست رشته دانشگاهی و بیکاری

انتخاب رشته دانشگاهی می‌تواند تاثیر مستقیم در آینده شغلی افراد داشته باشد. با در نظر گرفتن تمام جوانب انتخاب رشته کنید تا موفق شوید.

اهمیت استعدادیابی در ادامه تحصیل

اهمیت استعدادیابی در ادامه تحصیل آنقدر زیاد است که می تواند اینده و موفقیت شغلی‌تان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پر درآمدترین مشاغل کاردانش

بسیاری از مشاغل کاردانش هستند که می‌توانند درآمد خوبی برایتان به ارمغان بیاورند. در این مقاله به بررسی پردرآمدترین مشاغل کاردانش پرداختیم.

نقش مهارت آموزی در کارآفرینی

برای کارآفرین شدن باید از ترن وحشت کارآفرینی جان سالم به در ببرید. مهارت آموزی نقش مهمی در کارآفرینی و سالم ماندن در این مسیر بازی می کند.

مزایای ادامه تحصیل در هنرستان

افزایش سطح مهارت و تحصیل در رشته‌های هنرستانی و حرفه‌فن، باعث شده تا ادامه تحصیل در هنرستان مورد اقبال گسترده دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وقف مهارت آموزی

وقف مهارت آموزی به زیاد شدن جوانان ماهر در سراسر کشور کمک به سزایی می‌کند. جوانان ماهر قادر هستند آینده‌ی شان را با دستان خودشان بسازند.

جایگاه مهارت در اقتصادهای بزرگ جهان

کشورهای در حال رشد به اهمیت مهارت در اقتصادهای بزرگ پی برده‌اند و به همین دلیل با آموزش‌های مهارتی زمینه توسعه در کشور خود را فراهم می‌آورند.

مشاغل کاربردی در آینده

برای تضمین آینده شغلی با توجه به شرایط موجود و رشد سریع تکنولوژی باید نگاهی به مشاغلی که در آینده از بین خواهند رفت داشت…

هدایت تحصیلی چیست و چرا اهمیت دارد؟

هدایت تحصیلی از جمله موضوعاتی است که بر روی انتخاب مسیرشغلی نوجوانان تاثیر دارد. انتخاب رشته در متوسطه و دانشگاه می‌تواند آینده شغلی افراد را تضمین کند.

نقش مسیر شغلی در موفقیت جوانان

شناخت مسیر شغلی یا کارراهه شغلی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا در نوع مهارت‌آموزی و اشتغال نیروی انسانی تاثیرگذار است.

مهارت آموزی در کشورهای جهان

مهارت آموزی امری مهم در کشورهای جهان است. امروزه ما نیز باید قشر محصل را به سمت افزایش مهارت‌های فنی و شغلی سوق دهیم…

مهارت‌‌های کاربردی آینده

مهارت‌های کاربردی در آینده اشتغال افراد تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در کنار تحصیلات باید به مهارت‌آموزی جوانان نیز توجه داشته باشیم.

حمایت از مهارت آموزی

فراگیری مهارت‌های عملی می‌تواند به اشتغال جوانان کمکی شایسته کند. مجمع خیرین مدرسه ساز با حمایت از مهارت آموزی به این امر کمک می‌کنند.

رشته‌های پرمتقاضی فنی برای اشتغال

با شناخت رشته‌های پرمتقاضی فنی می‌توان خیلی سریع به اشتغال رسید. این رشته‌ها معمولا در شاخه‌های صنعت، کشاورزی، هنر و خدمات قرار دارند.

آشنایی با وقف و امور خیریه در کشور آلمان

برای اینکه بتوان به وقف و ایجاد امور خیریه اشراف بهتری پیدا کرد می‌توان به ساختار امور وقف در کشورهای دیگر پرداخت. وقف و امور خیریه در کشور آلمان شباهت‌های بسیاری با ایران دارد.

بررسی تفاوت فنی و حرفه‌ای با کاردانش

سوالی که دانش‌آموزانی بسیاری دارند این است که تفاوت فنی و حرفه‌ای با کاردانش در چیست؟ در این مقاله به بررسی کامل این تفاوت‌ها پرداخته‌ایم.

خیر ماندگار در مهارت‌ورزی

خیر ماندگار می‌تواند در زمینه‌های مختلفی صورت پذیرد. رشد فرهنگ خیر و وقف در زمینه مهارت‌آموزی و مهارت‌ورزی باعث رشد پایدار در هر کشوری خواهد شد.

کاردانش و آینده شغلی رشته‌های آن

توجه به مهارت‌آموزی و کار عملی موجب شده است تا آینده شغلی در رشته‌های کاردانش از وضعیت خوبی برخوردار باشد. ظرفیت بالایی برای ورود فارغ‌التحصیلان کار و دانش به بازارکار وجود دارد.

معرفی رشته‌های کار و دانش

توجه به رشته‌های کار و دانش می‌تواند زمینه را برای رشد مهارت‌آموزی و افزایش اشتغال در کشور افزایش دهد. دانش فنی باعث رشد صنعت، کشاورزی و هنر خواهد شد.

آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای

رشته‌های فنی و حرفه‌ای زمینه را برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان فراهم می‌آورند. برای توسعه پایدار کشور باید به سراغ آموزش‌های مهارتی برویم.

معرفی مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای

مسئولیت اجتماعی برای افرادی که در جامعه تأثیرگذار هستند، ایجاب می‌کند تا آنها در بخش‌هایی که دولت نتوانسته است وظایف […]